torsdag 2 maj 2013

Nästa steg

Hej och hå! Nu har tiden sprungit iväg igen.. Både på gott och ont. Jag börjar verkligen mer och mer sakna mitt umgänge. Tiden springer som sagt iväg och man hinner inte med allt.

Det värsta med allt känns det som är att jag vet för engångsskull vad jag vill och all denna väntan på att få reda på svaret. Jag tror inte att jag kommer att lyckas. Så jag håller på och försöker bygga upp en plan. En plan som ska få mig att lyckas. Det är dags för att förverkliga nästa dröm. Nästa steg i livet.
Kapitel i mitt liv just nu är inget som jag hade förväntat mig. Efter ett års letande, funderande och förvirring så har jag kommit underfund med vad jag vill. Men hur mycket ska det tas för att nå dit?

Jag håller också på att försöka ändra mina vanor. Försöka bli sund. Just nu kan man ju säga att det inte går alls! Men som jag sagt tidigare. Två steg fram ett steg bakåt! Detta är mitt steg bakåt. En förändring sker inte över natten. Men jag är på god väg! Jag ska bara komma över den där tröskeln igen så jag kan ta nästa två steg. Ska försöka motivera mig med nya träningskläder. Maten lär nog bli påtvingat. Därav så väntar jag en stund till. Har ingen ork till att vara en martyr just nu. Oh well!


Äntligen har jag och D hittat en semester som jag kan koppla av under. Segling, värdens bästa uppfinning! Jag har under i alla fall 3 års tid inte kunnat slappnat av under en semester. Så lite tid och så mycket att göra. Så badsemestrar kan man glömma när man semestrar med mig!
Segling i Grekland är något att rekommendera och något vi kommer att göra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar