fredag 31 maj 2013

Adios Maj och välkommen Juni!

Smile... it confuses people! Är helt klart ett av mina bästa citat. Vet inte vart jag riktigt vart jag har fått det ifrån men det passar bra in i min värld. Då jag både måste lära mig att le lite extra. För att jag aldrig tröttnar på att förvåna andra!

Maj månad har gått fort. Har knappt förstått att det i morgon är första juni. Vi kliver bara om några timmar in i månad sex. Gräset och alla löv är så så gröna och många träd står i blom. Mysigt. Jag förundras över omgivningen här där jag bor. Helt makalöst. Jag kan tappa ord för hur fint landskapet är.  Den 21 juni så har vi 19 timmar och 2 hela minuter solsken! || Och efter det vänder det och blir mörkare igen! Snart vinter igen! ;) || Många härliga dagar och nätter att se fram emot! Detta är ju som sagt mitt vändnings år. Från och med detta år har jag bestämt mig för att bli en lyckligare människa. En hälsosammare människa. Helt klart en bättre mig. Jag har nog aldrig känt mig mer levande än vad jag gör idag.

Jag har tänkt börjat att skriva ner hur min träning går, månadsvis. Så även jag själv kan se hur jag utvecklas under min resa. Allt går upp och ner men i slutändan går det mot det bättre. Största förändringen jag märker med träningen är att det bara blir lättare och lättare att börja träna. Speciellt efter ett längre uppehåll.

Maj | 19 aktiviteter | 8h, 18min | 73,4 km | 6:47 min/km | 2696 kcal | 625 meter elevation |
Denna månad har som april varit väldigt upp och ned. Har ju inte kommit igång med hemma gymandet. Har fått lov att sluta en liten stund med löpningen då det gjorde så pass ont att jag knappt kunde gå efter jag varit ute. Men jag har däremot börjat cyklat och även haft min premiärtur på inlinesen så det är ännu fler aktiviteter jag nu sysselsätter mig med! Med detta resultatet kan jag nog nöja mig med. Inte tillräckligt men helt okej. Jag har förbättrat mina resultat från föregående månad i alla fall. Och det är jag nöjd med!

Mitt mål är fortfarande samma. Jag ska springa Hackmora bergslopp 2014. Jag älskar distanslöpning och jag ska försöka hitta en lösning på mitt fotproblem. 


April | 12 aktiviteter | 6h, 14min | 34,8 km | 10:45 min/km | 1751 kcal | 281 meter elevation |
April månad har varit mycket spring och gång. Jag tappade mitt hemma gymandet som jag ska ta tag i nu i juni. Inga ursäkter längre! Fortfarande grymma skavsår får jag av skorna! 

Nu lär det snart vara dags att fota några nya porträtt! Börja bli lite raslös av att kameran inte fått arbetat på en stund! Detta är en av mina få modeller som gärna ställer upp! Sötas i stan ;)
Jag är i ständig sökande efter nya modeller som kan tänka sig att bli fotade av en hobbyfotograf. Hör av er om ni skulle vilja prova!

Och ja kära syster, jag vet mycket väl om att ditt träd blomma. Bestäm bara när! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar