torsdag 30 maj 2013

Random fakta om mig.

Det händer sällan men här är faktiskt ett kort på mig utan att jag håller i kameran. Obekväm till tusen och blond! Spanien 2011, Alicante. 
Jag älskar att skapa något. Så som ett foto. Eller att enbart "piffa" till något. Det är ett speciellt lugn som kommer över en när man sitter vid tex symaskin. Timmar försvinner! Men däremot har jag en annan sida av mig där jag är väldigt duktig på att påbörja saker och sen inte slutföra dem. Allt blir färdigt tillslut men det kan ta sig sin tid. Både positivt och negativt. Det blir en del projekt, för mycket grejer för en liten lägenhet. Men idéerna kan ligga och jäsa lite och bli ännu bättre i slutändan.



Efter jag slutade snusa så blev jag inte bara piggare, mindre ångest, mer livfull osv, men jag har helt och hållet blivit beroende av choklad. När det är något som tynger mig så som pms, extrem trötthet mm mm så är nästan det enda som tröstar choklad. Jag kan bli helt manisk. Sätta mig ner och grina om jag inte får choklad. Helt och hållet beroende. Känslan av att choklad löser alla problem. Och som tur är så gör den det när man har pms, när man är extremt trött och har haft en dålig dag. Det finns ingenting som kan göra en på bättre humör än lite choklad och kramas med min kära D.
Men ångesten finns fortfarande kvar och jag har insett en sak om mig själv. Inte bara att det är ett rent helvete att leva med oro och rädsla hela dagarna. Jag känner mig som en hund som drar hela tiden i kopplet under promenader. En hund som har alldeles för mycket energi och vet inte vart den ska ta vägen så jag tuggar sönder allt som finns inom räckhåll och syn när ingen ser. Men ju mer jag motionerar och ju mer jag tömmer min kropp på energi desto mindre ångest och mindre känsla av den frenetiska hunden inom mig. Jag kan ibland känna hur all energi inne i min kropp vill komma ut. Som en tickande bomb och när jag inte har fått utlopp på ett bra tag av denna energin så kommer ångesten.

När jag var mindre kan jag inte påstå att jag någonsin vart direkt "tjejig". Jag lekte med bilar (även dockor förekom), min favorit färg var/är grön, jag satt aldrig stilla. Till och med min första bästa vän var en kille. Som även förblev min bästa vän tills i fjärde klass om jag minns rätt. Jag till och med jobbar som mekaniker. Så jag vill säga, jag har aldrig varit tjejig direkt. Men av någon anledning så för kanske två-tre år sen så hux flux från ingenstans så började jag iaf bete mig mer kvinnligt. Jag började bry mig mer och mer om kläder och utseende. Jag började köpa och använda mig av högklackat. Jag börja använda mig av mer åtsittande kläder. Jag började köpa kläder som man kunde se min figur på. Nu idag så har jag till och med börjat målat naglarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar