söndag 10 mars 2013

Dag tio

Idag är det dag tio av min träningsperiod med Kick-start. Och med lite kramper, lite humörsvängningar och av att känna sig lite hängig, trött och nere (pga hormonerna) så har de 5 senaste dagarna känt lite motigt faktiskt. Men det var något jag visste skulle komma. Nu kan det bara bli bättre! Förutom att jag har ont i magen och är lite lätt illamående idag och jag vet inte varför?

Efter dessa dagars träning så känna jag att min kropp och själ svävar på moln samtidigt som man är tung som sten till och från av träningsvärk. Känns härligt att ha kommit igång igen. Det var visserligen tungt i spåret. Konditionen blir bara bättre och bättre. Använder mig av appen RunKeeper för att hålla koll på lite siffror. Distans och tid. Lite roligt är det att se hur mycket kalorier man bränner.

Man känner verkligen förändringen i kroppen! Man känner sig fräschare, piggare, mindre stressad, mindre mensvärk(!) och även mindre hormonsvängningar. Allt detta får mig att bli så mycket gladare. Bara av att känna förändringen i kroppen är helt fantastiskt!

En sak jag fortfarande inte däremot tycker om. Att väga maten. Att gå efter "såhär mycket måste du/får du bara äta". Så därför försöker jag lära mig vad som är lagom. Räknar på köttet och på dom "stora" kolhydraterna och se till att jag äter minst 100 gram grönsaker.
Jag har insett att detta är en väldigt stor förändring i mitt liv! Så för att vänja mig vid denna nya livsstil ska jag låta denna procedur ta sin tid. Inge stress. Inte vara för strikt. Fundera mer på vad jag äter, hur ofta jag äter och hur mycket jag äter. Äter jag mer mellanmål och regelbundet så är jag inte nå sötsugen alls! Märker även att när jag slarvar med maten blir mitt humör mycket sämre och väldigt fort! Så äta och dricka regelbundet. 2 liter vatten är inga större problem längre!

Måste börja fundera på hur jag gör efter denna månad är slut! Träna hemma det vet jag att jag ska göra! Inte mer med det! Det känns helt klart bättre av att vara hemma än på ett gym med massvis med människor!
Tagbilar, Filippinerna
Men ska jag förlänga mitt medlemskap på samma sida som jag använder mig av nu (som funkar väldigt bra)? Eller ska jag pyssla ihop ett eget schema? Och skulle jag satsa på den där andra träningsprogrammet, Run 4 Fun? Som sagt, det finns några saker att fundera på. Vilket är det bästa sättet att fortsätta att träna?

"The will to conquer is the first condition of victory"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar