lördag 2 mars 2013

Andra Mars - dag två

Redan efter dag två med Kick-Start programmet (som går ut på att träna en timme om dagen och äta rätt) så känner jag av träningsvärken. And it hurts!

Jag är väldig dålig på att stretcha. Det är något jag anser vara tråkigt. Måste på något sätt försöka tycka om att stretcha. Försöka lära mig att slappna av. Behöver inte ta så lång tid egentligen. Men gör jag det inte så lär jag för alltid förbli stel.

I morgon, ca kl 17, ska jag träffa mamma och försöka hjälpa henne att komma fram med träningen. Hon brukar ha så många ursäkter. Men det är väl kanske dags att inte låta henne få igenom sina ursäkter. Har man inte riktigt bestämt sig att man kan genomföra sin träning så lär man aldrig lyckas. Beslutsamhet är a och o.

Förutom att jag är dålig med att stretchingen så är jag även dålig på att äta. Jag märker det att jag inte får i mig alla mina 1500 kcal. Det är jätte svårt! Och det är svårt, så fort man råkar få besök iaf, att hålla mattiderna också. Men jag kanske inte ska vara så hård på mig själv. Det är ju ändå bara dag nr två. Mer viktigt att fokusera på att jag gör faktiskt detta och behöver få ställa om kropp och sinnet på att såhär ska jag göra denna månad. I morgon är en ny dag med nya tag. I morgon tar jag nya tag och i morgon ska det gå bättre med träningen, kosten och stretchingen!

Mitt mål imån, stretcha minst 30 min i morgon!

Foto från semestern i Filippinerna, detta är från ön Bohol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar