tisdag 12 februari 2013

Semester


Första dagen i Manila kändes lite trist. Trött och eländig, molnigt när man kom så lite kallt var första intrycket. 

Lördagen reste vi från Manila efter en natt sömn och vidare till ön Borocay - the white beach. Inrikesflygningen var inte så farlig. Däremot så förstod vi varför vi bara fick flyga med 10 kg bagage till denna ö! Jävlar i namma! Skrattretande kort landningsbana! Do or die! 

Det tar ett tag att vänja sig men varje gång man kommer med bagaget så är det alltid någon som vill hjälpa en att rulla det till taxin, till båten, till disken, till rummet... Medan dom andra pojkarna får ta sitt egna bagage! Service! Jag kommer vara så van vi det när jag kommer hem så jag kommer väl sitta och vifta åt alla där hemma och be om service! D får väl fixa med alla väskor när vi är på ARN igen! ;)

Transferen mellan flygplatsen och hotellet var intressant. Kan jag lova. Moped med bihang till båten, skumpigt och trångt. Båten... Ja det måste upplevas! Tänkte filma en sådan resa innan vi åker vidare. Taxi resan från båt och hotell var i sig också en upplevelse. Eftersom vi inte bor vid stranden så får vi åka igenom allt på "stora vägen". Vi började fundera vad det var för överlevnads läger vi hade bokat in oss på. Sista backen till hotellet påminde lite väl mycket om vägen till stugan.

Vi strosa runt lite här nere. Titta lite. Gå på stranden och vid D-mall. Badar. Restaurang efter restaurang ligger efter stranden. Silkeslen sand. Efter det så ändrades min uppfattning totalt! Fint hotell, utsikten är fantastisk, fin strand, fina restauranger och väldans fint väder. Lite molnigt och lite blåsigt till och från. Men de flesta tycker nog bättre om detta än snön.

Detta är första dagen då vi inte drar ner till stranden utan bara sitter lite på hotellet.. Skönt som attans då jag har fått problem av att gå barfota och i tofflor. Gör ont från fötterna till strax över knäna. Och det flyttar dig uppåt.. Så för min del blir det vanliga skor i denna värmen! Vi har runt en 28 grader varmt.

Idag är sista natten här... Tror jag? Så ikväll ska jag fota solnedgången. Sen far vi vidare till Bohol! Men nu är det dags att återgå till solen och umgås lite med D innan vi ska möta upp dom andra två igen.

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar