tisdag 22 november 2011

Silvbergs gruva


Jag har hittat bilder från Oktober som jag lite lätt glömt bort att det existerade. Vi var ute och traskade runt vid Silvbergs gruva. Kallt och dant i skuggan men väldigt behagligt i solen. En väldigt varm höst har det varit. På söndag är det första advent och än finns det ingen snö. Temperaturen sjunker knappt under nollan. Men massvis med dimma är det! Måste försöka hinna med att fota innan den tjocka dimman försvinner. Har ett motiv som jag skulle vilja fota. Men jag undrar hur man som bäst fångar dimman i ett foto? Får klura på den saken..

Lika med att jag måste (när nästa möjlighet ges) försöka mig på detta en gång till. Att göra siluetter. Det blev helt fel fel fel! Men alltid ska det vara ett första försök någon gång. Plus att jag måste nog ställa upp min LCD skärm på kameran så att den inte är lika mörk. Blir lite lätt missvisning där också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar