torsdag 11 juli 2013

Vad krävs egentligen?

Jag har så många tankar men ändå känner jag mig tom. Jag har inget att skriva om. Jag har inget jag riktigt vill skriva om. Efter många om och men så försöker jag skriva ner något för att tömma mitt huvud så det verkligen blir tomt.

Jag var hos läkaren för mer än en vecka sen. Allt jag fick tillsvars var löften och vad han trodde. Inga svar på frågor. All smärta och ovetskap har gjort att jag har tappat glöden, motivationen till att göra något. Humöret är så mycket sämre. Jag har haft svårt med att cyklat sakta på plan mark. Ibland så har smärtan varit så ihärdig att jag trott att mina ben inte skulle kunna bära mig nå mer. Att mina knän bara skulle ge vika.
Jag tror att jag nu har kommit till en vändpunkt. Om jag nu inte blir för hetsig utan tar det försiktigt så kanske jag kan bli bra utan några bakslag. Jag som är en impulsiv människa vet knappt hur man tar det lugnt. Jag har gjort ett träningsschema. Som inte innefattar så många benövningar och enbart gång och lätt cykling så jag kan få en chans att sträcka ut musklerna lite.

Vad krävs det för av mig för att verkligen hålla i detta. Inte göra för lite eller för mycket? Hur ser man till att man inte gör för mycket?

Jag har hela helgen fotat. Jag fick verkligen tillfället att använda och lära mig ett och annat av blixtfotografering! Fick en beställning som jag nu har utfört. Ska bara träffa upp.. ehm, kunden? för att se vilka fotografier som hon vill ha.

Idag säger vi hejdå till en kär vän som ska flytta till England. På återseende kompis! :)
I morgon är dagen D här. Första urvalet inför höstens högskolor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar