onsdag 3 juli 2013

Stay Strong

Det är snart drygt en månad sen jag skrev. Jag har påbörjat flera olika inlägg men inte slutfört dom.  Allt från att berätta om min dag, nya utmaningar, lite inspiration och mycket gnäll. Men jag har inte känt för att dela med mig av dessa tankar,  förens idag.

För drygt en månad sen så tänkte jag börja utmana mig med att cykla 1 mil om dagen i minst 10 dagar i streck. Blev inte så för jag har haft värkar. Mycket av de dessutom. De senaste två veckorna har varit olidliga men det verkar äntligen som om det börjar bli bättre. Hoppas!
Doktorn sa att det troligtvis var en inflammation i slemsäckarna. Jag är inte så jätte nöjd med min vårdcentral då jag inte känner att jag fick någon vidare hjälp eller svar på mina frågor. Jag har däremot gjort en massa egen informations sökning. Tex, hur det uppkommer, vad symptomen är, hur man blir behandlas, hur man kan förhindra det osv. Och jag må då säga, det finns både lätt information och sen finns det väldigt omfattande information.

Det största bakslaget, förutom att jag har ont och kanske får gå så här i ett par veckor till, är att när jag väl kan börja träna igen så är jag tillbaks på ruta ett. Jag måste verkligen lära mig att träna i på rätt nivå och inte bli för ivrig. Hur man nu lyckas med det då jag är en väldigt intensiv, impulsiv och energiskott till människa. Oftast. Ska även försöka lägga om min träning så jag inte enbart kör stenhård löpning utan prövar något lugnare och mindre slitsam träning också.

Så fort mina knän börjar funktionera som de ska så ska jag anta min egna utmaning. Cykling. Men innan dess så blir  det att försöka sig på med lite yoga! 

Romme, Borlänge. I Bakgrunden syns Nybrobaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar